Ėjau į tūsą, nes tikėjausi išgirsti kažką labai įpatingo, esu dirbęs ir šen ir ten su garsu ir tikrai įsivaizduoju kaip turi skambėti geras garsas. Esu girdėjęs kaip skamba pilnai analoginė sistema, nuo plokštelės iki kolonėlės ir to, net negali lyginti su skaitmeniu (mano nuomone). Vienu žodžiu gravity buvo visiška tragedija, grojo nuo 12 absoliutų mėšlą kurio aš kaip mobilaus melodijos nesidėčiau ir priešui nesiūlyčiau klausyti, garso sistema buvo visiškai šalta ir skaitmeniškai negyva, garsu nebuvo vienodai padengta net visa šokių aikštelė, viduriniai dažniai buvo kažkur priekyje ir tylesni, kai bosas vaiksčiojo pilnai po kūną, išgirdus vokalą supratau kad seniai girdėjau tokią prastą garso sistemą – jokios lokalizacijos, jokio vokalo gyvumo. Nors buvo sudėta garso tiek daug, niekas iškyrus visiškai nesveiką boso kiekį nerodė jo kiekio, gale šokių aikštelės garso net labai trūko, ne boso bet vidurių ir aukštų dažnių. Aš asmeniškai nelabai tikėjau kad taip visiškai šūdinai ir nekompetetingai galima sureguliuoti garso sistemą. Pasakos iš rūsio vyno dnb rūsyje garsas buvo daug geresnis, geriau paskirstytas spaudimas, mielesnis ausiai ir šalia kolonėlių buvo galima susišnekėti daug lengviau nei G. Kiek mažai pastangų reikia susišnekėti rodo garso kokybę. Kas iš to garso, kuris nors ir judina nosį ausis plaukus ir visą kūną, yra visiškai šaltas, skaitmeninis, nenatūralus, net nepanašus į studijinį, iškraipyta dažnių juosta ir muzikos parinkimu kuris verčia vemti ir niekada jo neprisiminti. Tai buvo pademonstravimas kad shit controls shit out, nepadės net pati geriausia garso sistema jai tu nežinai ko nori, kas yra malonus ir šiltas garsas ir kad galia visiškai nerodo kokybės ji rodo kaimiškumą (kaip tiuninguotas mašina klykianti savo super varikliu mieste ant 70 km/h) neišprusimą, subtilumo trūkumą ir visišką tragediją kokios aš net košmare nesapnavau. Tai buvo technologinis skaitmeninės šaltos galios demonstravimas kuris nieko bendra neturi su muzika, man įdomu kaip per jų sistemą skambėtų klasikinė opera (šūdinai) vokalinis electro (šūdinai), tai buvo slepiama po specialiai tokioms sistemoms skirtos muzikos kauke kuri skamba įspūdingai Kai garso yra daug. Kiek skaičiau ten vėliau atseit geriau buvo nors aš tuo asmeniškai nelabai tikiu, męs ten iškentėm valandą ir nei man nei keturiems mano kolegoms kurie yra buvę ne vienoje dešimtyje įvairių vakarėlių šis garsas paliko neišdildomai siaubingą ir blogą įspūdį.
Išėję ir nuėję iki Bruce lee mes šokom prie dviejų mažyčių gana prastų kolonėlių ir mažo sūbuko, todėl kad, net ten muzikos parinkimas (pop+everything) ir skambesys buvo šiltesnis (beje vokalas skambėjo geriau nei G).
Tai buvo pats prasčiausias garso pristatymas kokį aš esu girdėjęs, http://soundboys.lt/ pasišiko taip kad net nesitiki kad taip pasišikti galima turint labai gerą garso sistemą, tai dar kartą parodo kaip jie patys ir sakė kad garso kokybė priklauso ir nuo muzikos parinkimo ir nuo garso režisieriaus ir garso sistema tikrai nėra nei pirmoje nei antroje vietoje. Esant gerai muzikai, neblogai garso sistemai ir šokančių žmonių gaujai vakarėlis pavyks daug geriau nei pasistačius technologinį monstrą kurio valdyti nelabai mokama, parinkus kažkokią neaiškią muziką ir išsireklamavus tipo gerą garsą. Geras garsas tai šiltas garsas, vokalas kuris verčia dairytis ir ieškoti gyvo atlikėjo, bosas kuris pakankamas, o ne tiek iškeltas kad skamba nenatūraliai ir keistai. Gal jeigu jie būtų groją techno visa tai būtų pasislėpę ir ne taip badytų ausis. Kiek mačiau išeidinėjom ne męs vieni, mačiau šokančius tik garso maniakus ir daug nesuprantančių kas vyksta. nelabai net tikėjau kad galima taip nusivilti būtent garsu, beje apšvietimo buvo praktiškai nulis, o tai irgi labai svarbus gero vakarėlio ingridientas. Jai šie žmonės norėjo pademonstruoti kokia nuostabi jų garso sistema ir kokie jie nuostabūs garso režisieriai reikėjo paleisti ir techno ir pop ir metalo ir operos ir hardcoro, žodžiu visko po truputį kad pademonstruoti savo galimybes, deje buvo pademonstruotas tik visiškas neįgalumas elgtis su dideliu garso kiekiu kuris gali stovėti lauko festivalyje (ir stovėjo ir skambėjo daug geriau). Trumpai tariant jokiu būdu negali samdyti šių vaikinų ir imti iš jų l acoustic, geriau jau kreiptis į kitus visiems žinomus šios aparatūros nuomotojus. Ne veltui STS garsėja neprofesionalumo, kiek žinau jie dar sugeba pastatyti scenas ir beveik nieko daugiau.
——————————————————————————<8lga>————————————–
gal per sūriai čia aprašiau.
16 thoughts on “Gravity ir soundboys (edit, marked for deletion)”
esu dirbęs ir šen ir ten su garsu ir tikrai įsivaizduoju kaip turi skambėti geras garsas.
isivaizduok ir toliau kiap turi skambeti tikras geras garsas. :DDD specialistas, atsirado mat
O atsirado nemokančių rašyti G atstovų, labai malonu. Jokių argumentų nieko, beje buvau su trim draugais kurie kažkaip irgi nesižavėjo, mačiau išeinančių ne vieną ir ne du, tai irgi tikriausiai rodo koksai geras garsas buvo. Beje visiškai nesvarbu ar aš dirbau su garsu ar ne, ausis turiu, muzikos klausau, vertinti galiu. tikrai nereikia būti specialistu, kad pajusti iškraipytą dažnių juostą ir lėvai skambantį vokalą. Jeigu jūs tokie specialistai tai paminėkit kokių vakarėlių, lauko festivalių, koncertų kuriuos esate garsinę ir kaip jūs pasidarėte tokie specialistai kad net su labai geru aparatu sugebėjote padaryti tokį tragišką garsą. Per didelis žemo dažnio kiekis rodo tik jūsų keistą supratimą apie garsą ir muziką. Man būtų buvę tikrai įdomu išgirsti kaip skambėtų pvz: kontrabosas per jūsų super sureguliuotą sistemą.
Matau cia vaidini nepriklausoma experta 🙂 dirbdamas AudioFormoj. Toks susidomejimas musu garsu tik priduoda pasitikejimo 🙂
Sutinku su tavim del sokiu aiksteles netolygaus padengimo, visa kita nepagrysta.
Jei nori, galim susitikt prie bokalo alaus, pasikalbet, gal atrasim ka naujo mum abiems…
Alex
Aš tikrai neilgai dirbau audio formoje. Rašau kaip jaučiausi ir ką girdėjau, beje buvau ne vienas, o dar su trim porom draugų ausų, visi buvom nusiteikė tikrai geram vakarėliui, gaila kad aš neišlaikiau jų ilgiau ir neišgirdau geresnės muzikos.
Jai jūs savo vakarėlį būtumėte reklamavę kaip technologinę maldą žemo dažnio dievams, tada viskas būtų čiki. Bet jūs akcentavote kokybišką garsą, aš nežinau ar nuo boso man ir mano draugams nulinko ausys, nes vokalas skambėjo negyvai. Labai džiugu kad už scenos nebuvo per didelio boso kiekio, kad garsas buvo koncentruotas į šokių aikštelę.
Tikrai galėtume susitikti ir paplepėti.
zmogau, jeigu nori rekt ant konkurentu jusu blog’e tai OK. Tiesog butu tvarkingiau pasakyt visiems kad esi konkurentas.
Asmenishkai jau pasakiau visiems promoteriams kad niekada nepagrosiu su Audio Forma, del to kad visada garsas/aptarnavimas buvo tragishkas. Tai mano nuomone, mano publikos nuomone, mano atlikeju nuomone. Mes visi nuomones turime.
Aš nedirbu audio formoje (ir jokiu būdu jų neatstovauju), su jais dirbau GaDi ir Pasakoje iš rūsio (iš didesnių ale reivų) manęs su jais niekas nesieja, žmonės kurie buvo su manim absoliučiai niekuo nesusieti su audio forma, garsą audio forma gali padaryti ir gerą: tikrai yra ne mažai jų aptarnautų renginių kur labai daug atsiliepimų dėl gero garso, jie moka garsinti ir sudėtingas erdves pvz: jonų bažnyčia (kur garsas dažnai tikrai būna geresnis buvo G), kai kuriuos festivalius jie garsina ne pirmus metus, kas rodo kad užsakovus tenkina. Prašau paminėti apie kokius būtent audio formos renginius kaip tragiškus jūs kalbate, aš pasiskambinsiu Vytui ir paklausiu ką jis pats apie juos mano ir kokios problemos juose buvo, gal jis pats ir atrašys jai tu paminėsi. Aš neturiu jokio tikslo atstovauti vieną ar kitą firmą.
Beje mano nuomone ir dviejų užsienio atlikėjų (elemental ir sabre) nuomone garsas pasakos iš rūsio griaustinio rūsyje buvo labai geras.
Beje kiek dabar staigiai išsiaiškinau tau supynėse garsas patiko, o ten irgi buvo audio forma, tai net neaišku ar tau patinka jų garsas ar ne, ar tai patinka tai ne.
O tu buvai supynese? Jei buvai kaip pats vertini garsa?
Nebuvau, dirbau tebūnie naktis su worldduo.
Supynes (antrame scenoj) paklausejau “kada bus soundchekas?” … atsake “pffff, ateik grojimo laika, ijungk ir chekinsime”. Tai man nera apatarnavimo. buvo savitarna, be soundcheko. Garsas buvo mazas, nebalansuotas. Monitoring buvo … neprisimenu, nes negirdejau jokiu detaliu ish tu monitoriu. Finger in ear dainavau.
Modulgate festivalyje, mano draugas, jis mastering engineer, ishejo po 30min del skausmo.
Gravity klube gyva grupe buvo sunku reguluot, pritariu kad vokalas buvo negrazus, hiphop o ne opera. o dubstep CD skamba kaip niekada lietuvoje negirdejau… total zbs.
Ash 5 metai dirbu cial VLN kaip promoteris, tik sts duoda profesionaliai paslaugas man, su rimta iranga. Tai tiesa. (ne… prisimenu buvo geras aptarnavimas Tundra dnb scena, beveik stebuklas)
ir galiu pranest kad anglai turi tokia tradicija, pasakyt klientui kad viskas buvo gerai, ypac jeigu viskas buvo blogai 🙂 kaip nightjaras man pasake, pasaka is rusio buvo OK garsas, netragishkas, bet tikrai nebuvo kaip Gravity klube.
krc aciu uz pokalbi, rekomendoju alaus su aleksu 🙂
Pasakoje buvo bent lygiai garsu padengtas visas rūsys, o dėl G sakau: muzikos parinkimas, žemų dažnių per didelis kiekis, neišraiškingi aukšti ir viduriai privertė mane ir tris mano draugus išeiti pabuvus valandą su kapeikom, beje dar kartą paminėsiu kad apšvietimo galima sakyti nebuvo, kiek mačiau iš nuotraukų ir daug žmonių nebuvo.
Anglams garsas patiko ir per sound check ir po to, garso buvo daug bet susišnekėti buvo galima laisviau nei G prie kolonėlių. Tu labai keistai rašai: ok – netragiškas, pats nebuvęs komentuoji, kaip suprantu vieniems sakai kad buvo gerai kitiems kad jau ne, žodžiu nuolat keiti dūdą kurią pūti, o tokiais žmonėm reikia nepasitikėti.
Matau vyksta smagus pasipilstymas shudais 🙂 Pabandysiu trumpai isreksti ka manau.
Zygio rasinelis yra jo nuomone, jinai nesusijusi su AUDIOFORMA veikla
Gravity nebuvau, todel nekomentuoju. Supynese garsa statem mes, buvau ipusejus pirmam vakarui. Prisipazinsiu, kad mazojoje scenoje buvo ne AF garsas ir derino kitas, ne musu zmogus (Alex’as zino 🙂 Kai atvaziavau perderinau kiek tai galima padaryti vidury live pasirodymo, nes reze ausi. Nezinau kokiu kam klausimu kilo del Supyniu diziosios scenos? Kaip ir del “Pasakos is Rusio” 2009m. bet kurios is 3 erdviu (prasom nemaisyti su 2008, gasa statem ne mes).
Splinteri, esi buves bent dar viename AudioFormos aptarnaujamu renginiu, kad galetum taip “kompetetingai” pilti purva? Beja, kalbu ne tik apie reivus, o ir apie gyvas grupes. Supynese pirma gyrei garsa, dabar jau peiki, taigi apsispresk, nes toks metymasis parodo, kad tau kokybe yra visiskai subjektyvus dalykas ir tu ja zongliruoji, pagal tai, kaip tau naudinga. Pries 5 metus STS turejo Montarbo sistema, ir tai, Splinteri, buvo geriausias garsas Lietuvoje? Svarbu kaip pateiksi.
O atlikejai musu aptarnavimui kol kas dekoja ne tik is UK, bet ir is JAV, Sinegalo, Portugalijos, Japonijos ir tt. Esu isitikines, kad kitose, nei UK salyse atlikejai nera vaidmainiai ir jeigu dekoja, vadinasi buvo gerai.
Beto Labai nustebintum, jeigu pateiktum nors viena pavyzdi is didelio reivo kur visas techninis aptarnavimas buvo nepriekaistingas.
Modulgate dubstep salej palikom dj’ams laisvai rinktis kokiu garsu groti IKI RAUDONU ant DJM800. Iki to lygio garsas nebuvo kraipomas. Taigi, kiek pamenu visi spaude maximum, o paskui skundesi kad nuo zemo vos neapsiveme. Del kitu saliu – neidealu, nesigincyju. Rektu atsizvelgt dar ir i biudzeta.
Dar viena dalyka pasakysiu. Padarykit kas nors tusa per keturias scenas, pasikvieskit, kad kiekvienoj grotu bent po viena garsu uzsienio atlikeja. Tada pasistatykit visur daug L-Acoustic, taip pat stilingo apsvietimo su viso ko nepriekaistingu aptarnavimu, o tada paziuresiu i koki minusa ileksit.
Siulau visiems susitikti alaus 😉
Peace
Vytas
AUDIOFORMA
kada einam alaus?
Vyrai, moterys, draugai,
Pradėkime nuo to, jog man DJ, sakantis per vakarėlį, jog garsas buvo jėga yra ne rodiklis, nes a) jis neretai stovi už pulto, su ausinėm arba klausosi monitorinio garso b) tik išskirtinais atvejais gerbia savo ausis, naudoja apsaugas būgneliams, dėlto daugelio DJ ausų jautrumas yra sumažėjęs ir jiems to boso matyt ir reikia 🙂
Pereinant prie penktadienio vakaro, pasakysiu tiek, kad žemų dažnių buvo per daug, vidurių nebuvo, viršus buvo iškeltas, to pasekoje, nebuvo vokalo, salė nebuvo užpildyta garsu, ausis skaudėjo nuo boso pertekliaus. pats savo akimis mačiau kaip šaunusis garso režisierius bėgiojo po salę su savo laptopu kuriame matėsi dažnių juosta ir kaip ji yra nukirpta… Pats tas bičas sakė, jog žino, kad nėra vidurinių dažnių… Manau nėra čia apie ką daug šnekėti. Visi yra netobuli, visi klysta, tik keista, kad vietoj to, kad pasakytumėt – jo sorry, xujovai sureguliavom, kitą kartą padarysime geriau, jūs aiškinate kad viskas buvo super, nors tai tikrai netiesa…